Afrikaanse vlechtjes - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Fleur Sande - WaarBenJij.nu Afrikaanse vlechtjes - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Fleur Sande - WaarBenJij.nu

Afrikaanse vlechtjes

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

02 Juni 2023 | Gambia, Kololi

Wat gaat de tijd toch ongelooflijk snel. We zitten hier al bijna 2 maanden en nu is het gewoon al weer juni. Echt bizar als ik er overna denk. Ik besef het zelf nog steeds niet helemaal wat we hier allemaal doen, maar dat komt wel als ik thuis ben.[e-1f970] Ik geniet nog steeds enorm van alle momenten en de indrukken, dit is echt een avontuur die me altijd bij zal blijven.

Kleine Fatou was er 3 weken lang niet omdat ze met haar ouders ging verhuizen. Nu is ze er gelukkig weer. M'n mopje.[e-1f970] Ik vind het echt leuk met de kinderen, die kleine momentjes vooral. Even een knuffel, samen lachen of even lekker kletsen. Juist de verzorging vind ik ook heel erg leuk, dan krijg je toch een andere connectie samen. Bijvoorbeeld tijdens de wondzorg van Yaay. We hebben dan de leukste gesprekken. Ik moet wel zeggen dat ze heel veel energie van je vragen, dus we merken wel dat we vaak moe zijn, maar dat is ook niet erg. Gewoon lekker even uitrusten dit weekend. Ik moet ook veel aan school werken, maar dat lukt allemaal ook prima. Ik krijg het mooi af.[e-1f970]

Betty de nieuwe nanny heeft bij mij Afrikaanse vlechtjes gemaakt, nou echt ik ben geen watje maar wat deed dat zeer.[e-1f602] Toen het klaar was moest ik er nog even aan wennen, maar nu vind ik het eigenlijk wel erg leuk staan. [e-1f970]

Vandaag zijn Mieke en Tonnie langs geweest, leuk om ze hier te mogen ontmoeten. Mieke en Tonnie zijn de oprichters van Stichting Second Home. Ze weten enorm veel van Gambia en de stichting, ze komen hier al zo lang. Erg Bijzonder om hun verhalen te horen. Het was heel erg leuk om met ze te kletsen. Ze hebben ook de kinderen weer even gezien.[e-2764]️ Mieke en Tonnie zijn hier nu 2 weken op vakantie en om wat dingetjes te regelen.

Ik vind het een fijn idee dat we hier nog een paar weken de tijd hebben om het verschil te kunnen maken. Leuke, bijzondere en mooie momenten hebben met de kids en herinneringen te kunnen maken voor ons maar ook voor hun.[e-1f970] Ik heb ook wel echt zin in 3 juli als ik iedereen weer kan zien. Ik mis iedereen enorm en dan niet op een manier van ik wil perse naar huis nu, maar gewoon op een manier van ik heb echt heel veel zin om iedereen weer te zien. [e-2764]️

Een ding weet ik wel zeker, ik ga de kinderen hier ook echt missen. Dus nu extra nog genieten.[e-2764]️

Slaaplekker en groetjes uit Gambia.[e-1f33a]


  • 02 Juni 2023 - 06:12

    Nettie.v .Vught:

    Hoi Stein en Fleur. [e-1f47c]

    Wat doen jullie het super goed.

    Mooie maar ook minder mooie dingen

    Zoals je vlechten staat je goed[e-1f618]

    Zal nog vaak aan je denken.

    En Stein weer regelmatig zien na 3 juli.

    Nou ik ga nog even slapen [e-1f634].

    Tot de volgende keer [e-1f64b].


  • 02 Juni 2023 - 07:21

    Vriendje Rick:

    Goedemorgen mop,

    Alweer bijna twee maanden in Gambia, wat gaat de tijd snel. Heel leuk die vlechtjes[e-1f970]

    nog een dagje werken en dan weer lekker weekend. Ik mis jou

    Dikke knuffel,

    Rick


  • 02 Juni 2023 - 07:38

    Opa Ad En Oma Mieke:

    Ha, knapperd.!!!

    Wat leuk al die vlechtjes en gezellig verslag.

    Geniet maar van je weekend en ook wij tellen de dagen ook weer af, maar je hebt een onvergetelijk avontuur.

    Veel liefs en knuffels van ons.

    Opa Ad en Oma Mieke.


  • 02 Juni 2023 - 09:30

    Tante Marieke :

    Meid, staat je gooeeeddd!! Maar wat zal het inderdaad pijn hebben gedaan [e-1f648] (heb ik lang geleden ook gehad). De vliegt voorbij dus geniet met volle teugen!

    Dikke kus tante Marieke


  • 02 Juni 2023 - 10:12

    Esther Verhoeven :

    Wat leuk die vlechtjes! Staat je super goed [e-1f44d][e-1f601]

    Inderdaad, de tijd vliegt.

    Veel succes nog de laatste weken.


  • 02 Juni 2023 - 10:12

    Esther Verhoeven :


  • 02 Juni 2023 - 10:12

    Esther Verhoeven :


  • 02 Juni 2023 - 10:12

    Esther Verhoeven :


  • 02 Juni 2023 - 11:15

    Marion:

    Hoi fleur, wat leuk om je zo te volgen en te horen en te zien dat je het ook daar in Gambia fijn hebt en veel leert,bhet is een levensreis die je nooit meer vergeet,

    Geniet nog van Gambia en zijn lekkere temperatuurtje .

    Gr Marion


  • 04 Juni 2023 - 08:24

    Martje En Wim V.d. Sande.:

    Hallo Fleur en Stein, over een maand zijn jullie weer in Brabant. Daar kijken wij natuurlijk weer naar uit. Maar voor jullie nog enkele weken genieten van het mooie avontuur. Wij wensen jullie nog een hele leuke tijd daar met de kinderen En natuurlijk volgen we jullie. Groetjes en knuffels van opa Wim en Oma Martje.


  • 04 Juni 2023 - 11:19

    Safa :

    Klopt tijd vliegt weg, over enkele weken ben je weer terug naar Nederland OMG


  • 06 Juni 2023 - 11:05

    Marieke (coach):

    Hey Fleur,

    Die vlechtjes staan je echt leuk hoor! Ik heb het ooit met nephaar gehad. Het doet echt pijn in het begin inderdaad. Maar is de moeite waard. Als je straks je haar los hebt heb je allemaal mooie golfjes in je haar [e-1f600]

    Echt leuk ook te lezen hoe je geniet met die kids. Ik vind de tijd ook echt zo snel gaan. Besef niet eens dat jullie al 2 maanden daar zijn! Ik kijk er wel al naar uit om jullie verhalen te horen en met name dat jullie dit kunnen delen met eventueel toekomstige stagiaires.

    Groetjes Marieke


  • 06 Juni 2023 - 16:51

    J.T.J.W. Van De Kerkhof:

    Je best doen is voor jullie beiden en de kinderen een fijn gevoel en daar kun je van genieten. Doe dat dan ook maar met volle teugen.

    Alles is zo weer voorbij maar de herinnering blijft. Groetjes van de buren Gerda en Sjef.


  • 06 Juni 2023 - 17:06

    Diane:

    Hallo Fleur

    Jij weet nu wat pijn is, bedoeld als in ' wie mooi wil zijn moet pijn lijden'

    Maar het resultaat mag er zijn....staat je echt heel leuk!!!!

    Ik geloof meteen dat je het thuisfront mist, gewoon even lekker knuffelen. Maar dat moment is er sneller dan je denkt.

    3 maanden leek best lang, maar gaat toch best snel.

    Genieten nog maar en dit is een ervaring die jij en Stein nooit meer zullen gaan vergeten.

    Wordt een mooi speciaa plekje in jouw[e-2764]️ dit avontuur!!!!

    Hele dikke digitale knuffel [e-1f60d][e-1f970][e-1f618]


  • 09 Juni 2023 - 23:48

    Anne-Marie Van De Meulengraaf :

    Hoi Fleur,

    Wat staan die vlechtjes jou goed! Echt heel mooi.

    Ik wens je nog heeeeeel veel plezier de komende weken! Probeer alles te doen wat je nog wilt doen of zien, want voor je het weet, ben je weer thuis! (en dat is ook fijn [e-1f600])

    Groetjes, Anne-Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Ik ben Fleur van de Sande, 19 jaar oud. Ik doe de opleiding woonzorgbegeleider, dat is een combi opleiding tussen maatschappelijke zorg en verzorgende IG. Je hebt dan 2 diploma's aan het einde. ik zit nu in mijn 2de leerjaar en ik ga 12 april stage lopen in Gambia, bij Stichting Second Home. Via deze manier kun je op de hoogte blijven en mij volgen in de tijd dat ik in Gambia ben!

Actief sinds 28 Maart 2023
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 6841

Voorgaande reizen:

12 April 2023 - 03 Juli 2023

Gambia, Stichting Second Home

Landen bezocht: