Laatste weekje met de kids❤️ - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Fleur Sande - WaarBenJij.nu Laatste weekje met de kids❤️ - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Fleur Sande - WaarBenJij.nu

Laatste weekje met de kids❤️

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

22 Juni 2023 | Gambia, Kololi

Vandaag hebben we te horen gekregen dat de kinderen er volgende week heel de week niet zijn, vanwegen het offerfeest van de moslims. Dus nu is het zeker, deze week is echt de laatste week met de kinderen. Ik besef het zelf nog niet, dat we nu nog maar 2 dagen met ze hebben. Jeetje wat is de tijd toch ongelooflijk snel gegaan. Super jammer dat ze er volgende week niet zijn. Ik had ook zo veel liever gezien dat ze er gewoon waren tot het einde, tot wij weer naar huis gaan. Ik ga de kids ook zo enorm missen, de band die je met ze op hebt gebouwd in die 2,5 maanden is onbeschrijfelijk mooi. [e-2764]️

Gisteren hebben we mooie kleurplaten gemaakt voor de sponsoren in Nederland. Erg leuk om te zien hoe erg ze hun best deden en helemaal geconcentreerd bezig waren. Vandaag zijn we met heel de Second Home family ijsjes wezen halen, dus dan bedoel ik iedereen van Second Home.[e-1f970] Echt een super leuke afsluiting, ze even allemaal trakteren op een lekker ijsje en al die blije koppies krijg je er voor terug. Was erg gezellig!

Omdat we volgende week hier dus geen kinderen meer hebben, willen Stein en ik eigenlijk wel liever naar huis. Wantja je wil eigenlijk het liefst of gewoon werken of naar huis nu. Stein zijn ouders zijn vandaag aangekomen, dus dat is wel echt super leuk. Zij gaan woensdag weer naar huis, dus dan kunnen we samen nog wel wat leuke dingen gaan doen. Ik kan zelf echt niet wachten tot ik iedereen weer zie. Het voelt gewoon zelfs een beetje gek dat, dat moment echt bijnaaaa komt. Nog maar anderhalve week hier in Gambia. Maarja volgende week moeten we er gewoon het beste van maken en nog even goed bij bruinen, zodat we nog bruiner thuis komen.[e-1f609] Nu nog 2 dagen heeeeel erg genieten van de kinderen en dan zit het er vrijdag avond op.[e-2764]️

We hebben maandag voor het eerst regen meegemaakt hier, het ging echt tekeer. Best wel gaaf om een keertje mee te maken vind ik. Het is hier echt zo benauwd. De luchtvochtigheid is hier gewoon 2x zo erg als in Nederland. Dat komt dus ook omdat het regenseizoen er bijna aankomt. Je zweet zo veel nu.

Ik ga hier straks wel met een gerust en fijn gevoel weg. Ik heb met de nieuwe nanny alles geregeld. Ze gaat de wondzorg van Yaay overnemen en ik vertrouw haar daar ook wel op. Ze weet heel goed hoe het moet nu, dus dat is wel echt super fijn.[e-2764]️ Als je kijkt naar hoe het eruit zag toen ik hier aankwam en nu, dan zie je wel echt vooruitgang. Het voelt heel fijn om te zien dat de wondzorg ook echt helpt en niet voor niets is. Je ziet gewoon echt dat een stuk van de wond echt kleiner is geworden doordat ik de wond verzorg.

Ik ben zo blij dat ik dit heb gedaan. Ik had dit avontuur voor geen goud willen missen. In Nederland zal ik dadelijk denk ik alles nog een stukje meer gaan waarderen. We hebben hier zo veel prachtige, verdrietige en fijne herinneringen gemaakt met de kinderen en de rest van Second Home. Echt heel bijzonder. Ben dankbaar dat ik dit heb mee mogen maken.[e-2764]️ Nog even iedereen heel veel knuffelen de komende 2 dagen.

Mijn oma heeft ook nog knuffeltjes meegegeven, dus ik heb nog een leuke verrassing voor morgen.[e-1f970]


  • 22 Juni 2023 - 07:47

    Martje En Wim V.d. Sande.:

    Fleur en Stein, ga er nog lekker van genieten deze laatste dag met de kinderen. Veel succes met het uitdelen van de knuffeltjes. Jullie hebben heel erg super je best gedaan voor de kids. Tot gauw. Groetjes opa Wim en Oma Martje.


  • 22 Juni 2023 - 07:52

    Linda Van Beek :

    Fleur ik vind het ook tijd dat je weer naar t mooie Uden komt, het is hier ondertussen net zo warm dus geen zorgen![e-2764]️[e-1f62d]

    xx

    linda


  • 22 Juni 2023 - 08:01

    Nettie.v. Vught.:

    Lieve Stein en Fleur.

    Wat super goed van jullie een hele mooie ervaring voor heel jullie leven.

    Nu nog een paar dagen en weer in NEDERLAND.

    En nemen in jullie [e-1f49d] GAMBIA mee.

    Ik zal het zeker nog vaak terug lezen

    Al die mooie mailtje.

    Veel geluk en vooral Gezondheid in je verder leven.

    Lieve Groetjes Nettie

    Omi van Stein. [e-1f618]


  • 22 Juni 2023 - 08:39

    Monique Van Lierop:

    Hallo Fleur,

    Wat mooi om je verhaal te lezen via de nieuwsbrief van Second Home.

    Maakt me wel verdrietig om het verhaal van Binta te lezen.... [e-1f622]

    Toen ik de compound bezocht was het nog zo'n levenslustige onbezorgde meid.

    Gelukkig gaat het met heel veel kinderen wel goed en wat fijn dat jij daar je steentje aan bijdraagt.

    Geniet er nog van en heel veel succes met je opleiding!

    Groetjes Monique


  • 22 Juni 2023 - 08:40

    Suzanne Van De Sande:

    Hoi hoi,

    Bijna weer naar huis[e-2764]️

    Het is super gegaan met ups en downs maar vooral heel veel prachtige ervaringen en belevenissen.

    Supertrots hoe je dit allemaal hebt beleefd en beschreven en heel fijn om te lezen dat je het ook met een gerust hart achter kan laten..

    Jullie hebben echt veel betekend daar voor de kinderen en anderen mensen[e-2764]️

    Geniet nog intens de komende dagen van de kids met heel veel knuffels.[e-1f917]

    Ik heb er megaveel zin in, het is nu echt aftellen[e-1f970]


  • 22 Juni 2023 - 09:18

    Marit:

    Lieve Fleur,

    Wat een goed verhaal weer, alleen jammer dat de kinderen bijna weggaan[e-1f622]

    Ik ben blij als je weer terug bent en we weer de grootste lol kunnen hebben[e-2764]️

    xxx Marit


  • 22 Juni 2023 - 21:48

    Vriendje Rick:

    Lieve Fleur

    Heel jammer dat de kids er de laatste week niet meer zijn. Nog eventjes en dan zit het avontuur in Gambia er weer op. Ik kan niet wachten tot je weer bij ons bent.[e-2764]️ Geniet nog fijn van het laatste dagje met de kids en het laatste weekje in Gambia[e-2764]️

    ik mis je

    Dikke knuffel,

    Rick


  • 24 Juni 2023 - 08:53

    Tineke Bos. :

    Ik was een paar dagen achter, maar nog steeds onder de indruk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Ik ben Fleur van de Sande, 19 jaar oud. Ik doe de opleiding woonzorgbegeleider, dat is een combi opleiding tussen maatschappelijke zorg en verzorgende IG. Je hebt dan 2 diploma's aan het einde. ik zit nu in mijn 2de leerjaar en ik ga 12 april stage lopen in Gambia, bij Stichting Second Home. Via deze manier kun je op de hoogte blijven en mij volgen in de tijd dat ik in Gambia ben!

Actief sinds 28 Maart 2023
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 6908

Voorgaande reizen:

12 April 2023 - 03 Juli 2023

Gambia, Stichting Second Home

Landen bezocht: