Weer een dagje met de kids❤️ - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Fleur Sande - WaarBenJij.nu Weer een dagje met de kids❤️ - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Fleur Sande - WaarBenJij.nu

Weer een dagje met de kids❤️

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

08 Mei 2023 | Gambia, Kololi

Vanochtend om 5.45 uur ging onze wekker weer, aan de gang! We hebben met Amadou alle kids opgehaald behalve kleine Fatou, die is er niet deze week. Dat is wel jammer natuurlijk, m'n kleine vriendinnetje.[e-1f970] Gelukkig zijn alle kids echt super leuk en lief op hun eigen manier. Toen we alle kinderen hadden opgehaald gingen we meteen door naar de school.

Zoals je ziet op de foto's hebben we weer pompoms gemaakt en kralenkettingen. Leuk om de kids bezig te zien zijn en hoe trots ze dan reageren als iets eindelijk zelf lukt. Dat willen ze dan ook maar al te graag aan ons laten zien.[e-1f602][e-1f970] echt te leuk!

Je merkt echt hoe beter je de kinderen van Second Home leert kennen, hoe leuker het word. Ze reageren zo enthousiast en lief op ons. Bijvoorbeeld Ndey, ze zit in een rolstoel door haar lichamelijke beperking en kan daardoor ook niet goed praten. Ze kan overigens wel goed Engels verstaan en kan heel goed duidelijk maken wat ze wil, maar dan op haar eigen manier. Ze is een hele slimme meid. Ndey krijgt niet veel aandacht en is meestal ook terug getrokken. Vandaag ben ik is veel bij haar gaan zitten om te kijken hoe ze zou reageren. Echt te lief, ze was helemaal blij en moest de heledag glimlachen en mijn hand vast houden. Ze genoot echt van de aandacht. Zo'n super lieve meid is het, echt mn vriendinnetje. [e-1f970] Ik denk er soms nu al over na dat ik de kids echt zo erg ga missen, maar dat hoeft nog langer niet gelukkig.[e-1f92d] Ookal moet ik zeggen, de tijd gaat heeel erg snel.

Vandaag heb ik de nieuwe nanny ook laten meekijken hoe je incontinentie materiaal aan doet, bij de meiden in de rolstoelen. Ze vond het volgends mij heel fijn dat ik dat aan haar vroeg, en wil het echt leren. Teminste die indruk heb ik. Morgen mag ze het zelf proberen. Het is ook echt een lieve hard werkende meid, heel fijn zo iemand erbij! [e-2764]️

Ik wil iedereen ook bedanken die mijn reisblogjes leest. Ik vind het echt super leuk om te vertellen wat we hier allemaal meemaken en dat kan echt op deze manier.[e-1f970] Ik geniet er van om mijn blogs te schrijven. Zo ervaar je de dag weer helemaal opnieuw en kan ik in Nederland ook eens terug kijken op wat ik allemaal hier heb beleefd. Het is ook bijzonder wat wij allemaal zien en meemaken hier. Dat mensen het echt leuk vinden om mijn reisblogjes te lezen vind ik echt geweldig.[e-1f64c]

Slaaplekker [e-1f618]


  • 09 Mei 2023 - 06:34

    Tante Marieke :

    Fleur wat ben ik trots op je! Je doet het super goed. Als ik wakker wordt lees ik als eerste je verslag. Echt zo bijzonder wat je daar allemaal mee maakt. Je bent voor die kinderen echt een verschil aan het maken. En heel goed dat je die nanny's ook leert hoe het moet. Dan kunnen zij het goede werk voorzetten. Een dikke knuffel van ons allemaal!!

    Liefs tante Marieke


  • 09 Mei 2023 - 06:58

    Nettie V Vught :

    Goedemorgen Dinsdag morgen vroeg 7uur.

    Zo Fleur en Stein weer een mooi dag geweest.

    Ja de tijd gaat snel vooral als het fijn is om die dingen te doen waar een ander ook blij van wordt.

    Ik kijk elke keer met een blij gevol naar het verslag uit.

    Wat jullie die dag hebben beleefd en hebben weer goeds gedaan.

    Mooie dag liefs Omi ......Nettie [e-1f60d]


  • 09 Mei 2023 - 08:15

    Diane:

    Wauw Fleur,

    Goed bezig om de nanny's te leren hoe verschonen moet met als doel dat de kinderen wat vaker per dag verschoond worden als jullie weer naar Nederland gaan.

    Een win win situatie zijn die blogs van jou!!!! Voor ons super om te lezen en voor jou een soort van dagboek voor jezelf om nog eens terug te lezen wat je belevenissen zijn geweest in Gambia.

    Geniet nog maar lekker, werk hard en maak het verschil[e-1f44f][e-1f44a][e-1f4aa]

    Daaag lieverd[e-1f48b]


  • 11 Mei 2023 - 00:44

    Els Mathijsen:

    Fijn dat jij / jullie zo kunnen genieten van het werken met de kids van Second Home! En zij genieten weer van jouw / jullie aanwezigheid.

    Mooi hoor Fleur, en natuurlijk ook Stein!

    Succes en groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Ik ben Fleur van de Sande, 19 jaar oud. Ik doe de opleiding woonzorgbegeleider, dat is een combi opleiding tussen maatschappelijke zorg en verzorgende IG. Je hebt dan 2 diploma's aan het einde. ik zit nu in mijn 2de leerjaar en ik ga 12 april stage lopen in Gambia, bij Stichting Second Home. Via deze manier kun je op de hoogte blijven en mij volgen in de tijd dat ik in Gambia ben!

Actief sinds 28 Maart 2023
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 6920

Voorgaande reizen:

12 April 2023 - 03 Juli 2023

Gambia, Stichting Second Home

Landen bezocht: